Sağlıklı Bir Bayram Günü Beslenmeniz Nasıl Olmalı?
 
Güne yeterli ve dengeli bir kahvaltı ile başlamanız, günün ilerleyen saatlerinde kontrolü kaybetmemeniz adına çok önemli. Örneğin; haşlanmış yumurta, peynir, domates-biber-yeşillikler, zeytin ve tam tahıllı ekmekten oluşan bir kahvaltı yapabilirsiniz.
 
Et Tüketimi;
 
  • Et tüketiminiz gün içerisinde ortalama 3-4 köfte kadar veya 15-16 parça kuşbaşı et kadar olmalıdır.
  • Et tüketimi sindirim problemleri yaşamamak için geç saatlerde değil, öğle yemeğinde tüketilmelidir.
  • Sakatat (karaciğer, beyin, böbrek, dalak…) tüketimi olabildiğince sınırlı olmalıdır.  Özellikle yüksek kolesterol sorunu yaşayan veya kalp-damar hastalıkları olan bireylerin sakatat tüketimi kısıtlanmalıdır.
                                                          
Etlerin Pişirilmesi
 
  • Pişirme etin sindirimini kolaylaştırır ve lezzetini arttırır.
  • En ideal pişirme yöntemi; haşlama, ızgara ve buğulamadır.
  • Dikkat edilmesi gerekenler; et pişerken ateşle direkt temas edilmemeli, bunun sebebinin hem kanserojen öğelerin oluşumunu önlemek hem de; B1, B12, folik asit gibi vitamin kaybının oluşumunu önlemektir.
 
Sağlıklı bir bayram geçirmeniz dileğiyle.