Sağlıklı Beslenme İçin İpuçları

                                                            
 
  • Öncelikle kendinize bir hedef belirleyin.
  • Düzenli ve planlı yemek yemeyi alışkanlık haline getirin.
  • Öğün atlamamaya, azar azar, sık sık beslenmeye dikkat edin.
  • Gün içinde uzun süre aç kalmayın, yanınızda tüketebileceğiniz besinler bulundurun. Ara öğünler metabolizmanızın hızlanması ve çok acıkıp bir sonraki ana öğünde fazla miktarda yememizi engellemektedir.
  • Fındık, ceviz ve kuru meyvelerden oluşan sağlıklı acil durum paketleri hazırlayın.
  • Aç hissettiğinizde bulduğunuz herhangi bir besini yemek yerine 1 adet meyve tüketin.
  • Tabağınıza aldığınız miktarlara dikkat edin, yemeniz gereken miktarı tabağınıza alıp tekrardan tabağınıza ilave yapmayın.

             
 
  • Yemeklerinizi yavaş ve iyi çiğneyerek yemeye çalışın. Unutmayın, tokluk hissi midenizden beyninize yaklaşık 20 dakika içinde ulaşır.
  • Yemeklerinizi hergün aynı saatlerde yemeye özen gösterin.
  • Restorantlarda fazla miktarda servis edilen yemeklerin tamamını bitirmeye çalışmayın ya da yarım porsiyon olarak servis edilen menüler tercih edin.
  • Canınız istediğinde aldığınız tatlıların tamamını bitirmek yerine bir iki kaşık alarak tadına bakın. Unutmayın ki bir kaşık da yeseniz tamamını da yeseniz o tadı sadece o an hissedeceksiniz.
  • Besinleri yağda kızartmak yerine fırında, ızgarada, buharda pişirerek veya haşlayarak tüketin.
  • Sebze yemekleri, salata ve meyveyi hergün tüketin.
  • Yağlı, tuzlu, şekerli, unlu besinlerden uzak durun.
  • Etlerin yağlı kısmını, tavuğun derisini, salam, sosis, sucuk gibi doymuş yağ içeriği yüksek besinleri tüketmeyin.
  • Balık, tavuk gibi beyaz etleri ve yağsız dana etini tercih edin.
  • Süt, yoğurt ve peynirin yağsız veya az yağlı olanlarını tercih edin.
  • Tam buğday, çavdar veya kepekli ekmeği tercih edin.
  • Haftada 1-2 kez kurubaklagiller (nohut, kurufasulye vb.) tüketin.
  • Hazır meyve suları, gazoz, kolalı içecekler yerine taze meyve suları ve ayran tüketin.
  • İçeriğini bilmediğiniz, enerjisi yüksek hazır gıdalardan uzak durun.
 
                      
 
  • Günde en az 2 litre su içmeye çalışın.
  • Televizyon karşısında yemek yemeyin.
  • Açlığı susuzlukla karıştırmayın ve öğün aralarında aç hissettiğinizde önce 1 bardak su için.
  • Yemeğinizi küçük tabaklara servis ederek tabağınızın dolu görünmesini sağlayın.
  • Yemeklerinizin lezzetli olması için yağ eklemek yerine daha fazla domates, soğan, baharatlar ekleyerek lezzetlendirin.
       
 
  • Büyük parça etleri tabağınıza almadan dilimleyin, böylece tabağınıza daha az miktarda alıp, miktarın daha fazla görünmesini sağlarsınız.
  • Restorantlarda yediğiniz yemeklere sos eklenmemesini söyleyerek, patates kızartması almayarak 200 kalori tasarruf edin.
  • Alışveriş listesi hazırlayın ve ihtiyacınız olandan fazlasını satın almayın.
  • Elinize iki kilo ağırlık alın ve iki kilo verdiğinizde vücudunuzun ne kadar hafifleyeceğini düşünün.
  • Arabanızı uzakta park edip gideceğiniz yere yürüyerek, asansör yerine merdiven kullanarak daha fazla enerji harcayın.
  • Düzenli olarak haftada en az 3 kez yarım saatlik egzersizler yapın. Düzenli egzersiz kilo vermenizi kolaylaştırır ayrıca vücudunuzdaki kas dokusunun artmasını sağlar.

                                              
Uzm.Dyt. Meltem KUDRET