SAĞLIKLI BESLENME VE DİYET
Diyet yapmaya karar verdiğinizde bilmeniz gereken en önemli nokta, diyetin "genel prensipler içinde kişisel bir strateji" olduğudur. Kesinlikle standart bir diyet reçetesi yoktur. Diyet kişinin alışkanlıklarına, yaşına, cinsiyetine, kilosuna, boyuna, kemik yapısına, sosyal yaşamına, ekonomik ve kültürel durumuna, günlük fiziksel aktivitesine, hastalıklarına göre değişebilmekte ve planlanabilmektedir.
Diyet denildiğinde, tüm yemek beğenilerinizi öldüren, yasaklarla dolu, tatsız, hazırlanması güç ya da ekonomik olmayan yiyecek ve içecekler yerine tamamen bireye özgü olan yavaş ve aşamalı hazırlanabilen bir yaşam tarzı olarak düşünülmelidir. Diyette aldığınız enerji miktarı harcadığınız enerji miktarından fazla olursa, alınan fazla enerji yağa dönüşerek vücutta depolanır. Bu durum sonucunda şişmanlık oluşur. Enerjisi yüksek, besleyici değeri az besinleri sıkça yemek ve içmek en çok yapılan beslenme hatalarından biridir (çayı, kahveyi şekerli içmek, çikolatalara gofretlere, alkollü içeceklere hayır diyememek, kızartmalara bayılmak vb). Yapılan en önemli diğer hatalar ise; öğün atlamak, gün boyunca bir şey yememek, yeterince su içmemek, ağza yemeği tıka basa doldurmak, hızlı yemek, çiğnemeden yutmaktır. Bunlarla birlikte yapılan bir diğer hata da ilk bulduğunuz diyete gözü kapalı atlamaktır. Bunun yerine bilinçli ve gerçekçi bir şekilde en güvenli yöntemi tercih etmelisiniz. Yanlış bilgilerle kısa zamanda fazla kilo vermeyi kesinlikle düşünmemelisiniz. Vücuttaki fazla yağlardan sonsuza kadar kurtulmanın en güvenli ve sağlam yolu, onları geldikleri gibi yavaş yavaş göndermektir. Kişinin kendi sağlığını koruması ve doğru kararlar vermesini sağlamak için bilgiler doğru kaynaklardan sağlanmalı ve beslenme uzmanlarından destek alınmalıdır.