KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLER
Amaç-1
Hastanemizin kısa ve orta vadeli iş planlarının, hastane vizyonu ve misyonu doğrultusunda hazırlanması ve dönemsel ilerleme raporlarıyla izlenmesini sağlamak
 
  • Çalışan Memnuniyetini ve Performansını Yükseltmek,
  • Hastaya Mükemmel Hizmet Sunmak,
  • Halk Sağlığını Korumak Geliştirmek,
  • Sürekli Gelişimi Sağlamak,
  • Optimum Mali Performans Sağlamak.
 
Amaç-2
Tadilat, ek inşaat ve ekipmanların tamamlanmasını sağlamak
  • Gelen taleplerin karşılanabilmesi için, yatak sayısının arttırılması,
  • Büyüme planlarının devreye alınması, hastanenin büyüme hedefi doğrultusunda gerekli izinlerin takip edilmesi,
  • Ek bina için yasal izinlerin alınması,
  • Projenin çizilmesi ve finansal boyutların hesaplanması,
  • Yeni polikliniklerin açılması,
  • Ameliyathanenin büyütülmesi,
  • Teknolojik alt yapının arttırılması,
  • Hastanenin iç ve dış görünümünün optimal düzeye çıkartılması; otopark alanının ihtiyaca göre revizyonu, fiziki koşulların iyileştirilmesi, hastane çevresinin temizliği, bakım ve peyzajının  tamamlanması ve sürekliliğin sağlanması, bina cephesinin aydınlatılması, bina üzerindeki tabelaların düzenlenmesi, eklenmesi.
Amaç-3
Kurumsallaşmayı, profesyonelleşmeyi ve insan kaynakları yönetim sisteminin gelişmesini sağlamak
  • Marka gücünün ve şirket değerinin arttırılması, sürdürülmesi,
  • İnsan gücünün etkin ve verimli kullanılması, kalifiye insan kaynağı ihtiyacının zamanında karşılanması,
  • Personel alımlarında ön eleme süreçlerinin özenle yapılması,
  • Kadroların ve organizasyon şemasının ihtiyaca göre revizyonu ve düzenlenmesi,
  • Akademik kadronun artırılması (kadın doğum, çocuk kardiyoloğu, kemik tümörü ameliyatı yapabilen ortopedi uzmanı gibi),
  • Yeni branşlarda hizmet verilmesi (çocuk nörolojisi, psikiyatri, çocuk psikiyatrisi, romatoloji, perinataloji, endokronoloji, tüp bebek ünitesi).
Amaç-4
İnsan kaynakları yönetim sisteminin geliştirilmesini sağlamak
  • Pazar ile uyumlu, dengeli maaş politikalarının düzenlenmesi 
  • Pozisyona dayalı kariyer planlarının/yollarının tanımlanması  
  • Performansa dayalı bir maaş yönetim sisteminin oluşturulması        
Amaç-5
Öğrenim, eğitim ve gelişim fırsatlarının sunulmasını sağlamak
  • Yeni teknolojilerin kullanılmasının  teşvik edilmesi, eğitim verilmesi
  • Kurum içi ve kurum dışı mesleki eğitim faaliyetlerinin teşvik edilmesi ve geliştirilmesi
  • Sunulan hizmeti kapsayan oryantasyon eğitimlerinin sunulması, eğitim ihtiyaç analizinin ve performans yönetim sistemi ile tümleşik eğitim planlarının yapılması
  • Bir yönetici gelişim programının şekillendirilmesi
Amaç-6
Ekip çalışmasına, etkin iletişime, güvenlik kültürü, etik kuralları ve sisteme bağlılığı vurgulayan bir şirket kültürünün şekillendirilmesini sağlamak
  • Hedeflerin ve performansların çalışanlar ile paylaşılması
  • İş, yetki ve sorumluluk delegasyonları konusunda dikkatli olunması
  • “Çalışan Görüş ve Önerileri” ile çalışanların gelişim ve iyileştirme projeleri yaratmalarını teşvik edecek olan mekanizmaların kurulması
  • Çalışanlar için, ücretsiz muayene, ücretsiz genel kontrol, ücretsiz ikramlar gibi, bağımsız promosyonların kullanılması
  • “Açık Kapı” politikasının benimsenmesi ve iletişimi iyileştirme uygulamaları üzerinde çalışılması
  • Yemek organizasyonları ile çalışanların etkileşiminin arttırılması
  • Sosyal aktivite programlarının düzenlenmesi
  • Çalışanların verimliliğini artıracak çalışmaların yapılması
  • Çalışan memnuniyet oranlarının arttırılması, çalışan memnuniyeti anketlerinin yapılması.
Amaç-7
Kalite ve hasta güvenliği için öncelikli  süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak

 
  • Uluslararası Hasta Güvenliği Hedeflerinin uygulanması
  • Klinik dokümantasyonun iyileştirilmesi
  • Etkin iletişimin iyileştirilmesi
  • İlaç güvenliğinin güçlendirilmesi
  • Hasta eğitim sürecinin geliştirilmesi (dal hemşireliği, doğum  koçluğu)
  • Yatak sayısının artırımı ile hasta yatış ve taburluk süreçlerinin iyileştirilmesi
Amaç-8
Gelirin arttırılmasına yönelik araştırmalara odaklanma ve faaliyetlerde bulunulmasını sağlamak

 
  • Hasta sayısının artırılması ve iş akışlarının mükemmeliyeti
  • Tehditlerin, fırsatların ve pazardaki rakiplerin yakından takip edilmesi      
  • Düzenli kurum (bankalar, fabrikalar, vakıflar, resmi daireler vs.) ziyaretleri ile ilişkilerin ve anlaşmaların iyileştirilmesi             
  • Hastaları yönlendiren ve sevk eden doktorlarla iyi ilişkilerin kurulması (aile hekimleri, kardiyologlar vs.)                 
  • Hizmet aralığının genişletilmesi, yeni ve ileri teknoloji uygulamaları için bölgede "ilk" olmaya yönelik yatırımların yapılması
  • Sağlık turizmi ve turizm sağlığı konularında çalışılması (otel ve uçak şirketleri ile hizmet paketlerinin koordine edilmesi, otel müşterileri için sözleşmelerin hazırlanması, yabancı kuruluşlar ve kurumlar ile doğrudan irtibat halinde bulunulması)
  • Herhangi bir hizmet almadan ayrılan hastaların geri çağrılması ve bunların hizmetlerden istifade etmeleri için çözümlerin bulunması
  • İtibarlı hizmet sağlayıcılar ile iş birliği yaparak markanın güçlendirilmesi; hastanın sistemde bir çözüm bulmasının temin edilmesi
  • Pazarlama faaliyetlerinin geliştirilerek marka/fiyat dengesinin iyileştirilmesi          
  • Hastane içinde hizmet vermek için iyi tanınan grupların alınması
Amaç-9
Doktor kaynağının zenginleştirilmesi ve performansın iyileştirilmesini sağlamak

 
  • Lisansta doktor kapasitesinin arttırılması
  • Açık pozisyonların en kısa sürede kalifiye doktorlar ile doldurulması
  • Doktora dayalı performans yönetiminin ve fiyatlandırma sisteminin uygulanması, paketin dışında SGK tarafından ödenen hizmetlerinin kullanımının optimize edilmesi
  • Ziyaretçi doktor portföyünün genişletilmesi ve portföyün faaliyetinin iyileştirilmesi
  • Konsültan doktor portföyünün genişletilmesi ve portföyün faaliyetinin iyileştirilmesi
Amaç-10
Gerçekçi, rekabet edebilir, stratejik fiyatlandırma yönetimini sağlamak
  • TTB'nin geçerli fiyatlandırma politikası olarak kabul edilmesi ve uygulanması,
  • SGK hastalarından %200’e kadar fiyat farkı alınması,
  • Fiyatlandırma sistemindeki dinamik değişikliklerin gerçek hayatta yürütülmesi
Amaç-11
Kurumsal pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetleri ile en iyi konumlandırmanın, bilinirliğin ve tercih edilmenin sağlanması
  • Basın ilanları, billboardlar, röportaj ve özel sağlık programları (tv, radyo vs.) desteği ile tanınabilirliğin arttırılması
  • Diğer sağlık kuruluşları ile yakın iş birliği yürütülmesi
  • Sanatsal aktivitelere destek verilmesi, sosyal projelere katkıda bulunabilmek amacı ile bölgesel bazda seçilmiş organizasyonlara destek verilmesi     
  • Kurumsal kimliğe uygun VIP katalogların, bilgi ve bölüm broşürlerinin yayınlanması
  • Bilgi haberi ağırlıklı basın açıklamaları ile medyada aktif olunması
  • Basın açıklamaları ve röportajlar vasıtasıyla önemli faaliyetlerin (başarı hikayeleri, yeni yatırımlar vs.) ilan edilmesi
  • Stant alanları, fuarlarda, festivallerde veya okullarda, alışveriş merkezlerinde tarama ve tanıtım faaliyetleri
  • Hedef kitleye zamanında tanıtım malzemelerinin dağıtılması 
  • TV, radyo, gazete ve dergi sponsorlukları ile hedef kitleye ulaşılması      
  • TV, radyo, gazete ve dergilere reklam verilmesi       
  • Web sitesi, sosyal medya, e-faaliyetler ve SMS faaliyetleri için düzenli uygulamaların bulunması     
  • Kamuya açık seminerler, göz taramaları, diyabet ölçümleri gibi etkinliklerin organize edilmesi          
  • Tıp uzmanları için etkinliklerin organize edilmesi (seminerler, konferanslar, akşam yemekleri)
  • Yerel yetkililer ile sosyal sorumluluğumuzu gösteren sağlık programlarının geliştirilmesi
  • Hizmet sağlama dışında uygulamalar ile gelir elde edilmesi; çocuk doğumları için oda dekorasyonu, foto/video çekimleri, kuaför hizmetleri düzenlenmesi
Amaç-12
Karlılığı arttırmak için uygulamaların geliştirilmesi, yüksek kar marjlı faaliyetlere odaklanılması, yüksek marjlı programların ve hizmetlerin geliştirilmesini sağlamak          

 
  • Kozmetik dermatoloji, check-up gibi hastaların kendilerinin ödemesini sağlayacak hizmetlerin geliştirilmesi                        
  • Cerrahi programlarda üretkenliğin geliştirilmesi                    
  • Yüksek marjlı ödeyicilerin (kendi cebinden ödeyen, özel sigortalı=özel hastalar) işlem hacimlerinin arttırılmasına yönelik çalışılması             
  • Aynı uzmanlık alanında aynı anda birden fazla doktorun çalışması halinde akademik/tercih edilen doktorun SGK kapsamından çıkarılması
  • Zarar eden hizmetlerin sonlandırılması                                            
  • İnsan kaynakları harcamalarında optimizasyonun sağlanması (brüt ücret sisteminin uygulanması, doktor ödeme sisteminin kazan-kazan modeline uygun olarak revize edilmesi,        doktor dışı personel için personel planı ve bütçeye paralel bir disiplinin oluşturulması)
  • Sözleşmeli dış kaynaklı hizmet sağlayıcılar tarafından sunulan hizmetleri azamileştirmek için uygulamaların oluşturulması   
  • Sözleşmeli hizmet sağlayıcıların maliyetlerinin ve performanslarının kontrolü
  • Muhasebe ve mali performansın korunması (düzenlemelere uygun faturalama, belgeleme ve raporlama sistemleri oluşturarak kesintilerden kaçınılması, işletme sermayesi optimizasyonunun sağlanması, amortisman sürelerinin/yöntemlerinin optimize edilmesi, borç/varlık dengesinin korunması, kısa/uzun vadeli borç dengesinin korunması, yatırımları, alımları ve varlık satışlarını tercih ederken vergi sonuçlarının dikkate alınması)
Amaç-13
Varlıkların etkinliğinin artışının sağlanması, sabit varlıkların etkinliğinin iyileştirilmesinin sağlanması

 
  • Gayrimenkul, donanım ve sistem yatırım kararlarının bir fizibilite çalışması sonrasında yapılması                                         
  • Elektrik, su ve doğal gaz tüketimlerine yönelik enerji yönetimi, kontrolü ve tasarrufu araştırmalarının yapılması                    
  • Donanımların ve sistemlerin planlandığı şekilde düzenli önleyici bakımlarının ve kalibrasyonlarının yaptırılması         
  • Kullanıcı eğitimlerinin sağlanması ve etkin ve doğru kullanım sağlanması            
  • Pek sık kullanılmayan değerli varlıkların başka hastanelerde kullanılması veya satılması
  • Envanter etkinliğinin iyileştirilmesi
  • Satın alımların rekabetçi ortamda en iyi fiyatlarla ve en iyi ödeme koşullarıyla gerçekleştirilmesi         
  • Toplam satın alımlar arasında konsinye envanter oranının arttırılması
  • Düzenli son kullanım tarihi kontrolleri ile kayıpların asgariye indirilmesi
  • Asgari stok düzeyini teşvik eden sistemlerin etkin kullanılması
  • Kayıpları asgariye indirmek için kontrol mekanizmalarının geliştirilmesi
  • Borç/alacak etkinliğinin arttırılması (faturalama sürecinin hızlandırılması, tahsilat sürecinin hızlandırılması, kurum faturalarının ödeme tarihlerinin takip edilmesi, tahsilat sürecinin optimize edilmesi)
Amaç-14
Organizasyon etkinliğinin iyileştirilmesi, kurumsal idare yapısının güçlendirilmesi, hizmet kalitesi ve hasta memnuniyetinin yükseltilmesi

 
  • Adil, hesaplanabilir, şeffaf ve sorumlu bir sistem oluşturularak yatırım geri dönüş garantisinin sunulması
  • Tüm organizasyonun misyonu, vizyonu, değerleri ve yeterlilikleri öğrenmesinin sağlanması
  • Vizyonumuza ulaşmak için strateji ve bütçenin geliştirilmesi ve araştırılmasının desteklenmesi        
  • Stratejik ve mali performans tedbirlerinin ve denetimlerinin desteklenmesi
  • İdari ve mali denetimlerin ve kurumun düzenlemelere uygunluğunun sağlanması
  • Hissedarlar ve diğer yetkililer ile ilişkilerin ve iletişimlerin iyileştirilmesi
  • Etkin, üretken ve koordineli çalışmayı mümkün kılan bir organizasyon şemasının oluşturulması
  • Süreçleri standardize etmek ve hızlandırmak için politikaların, prosedürlerin ve formların geliştirilmesi
  • Personelin güncel politikalara, prosedürlere, düzenlemelere ve formlara erişiminin mümkün kılınması         
  • Eğitim, dokümantasyon, dahili denetim ve gelişim faaliyetlerinin yürütülmesi
  • "En İyi Uygulamaların" sistem genelinde yayılmasının mümkün kılınması    
  • En yüksek fayda/maliyet oranına sahip faaliyetlerin paylaşılması
  • Sürekli iyileştirme sağlamak için hasta anketlerinin gerekli takiplerinin yapılması   
  • Memnuniyetin arttırılması amacıyla hastalarla beşeri ilişkilerin ve konforun artırılması
  • Tarafsız ve ölçülebilir bölüm hedefleri belirleyerek "Hedefi olan Yönetim" prensibinin kurulması      
  • Performans karşılaştırmaları ile bölümler ve çalışanlar arasında rekabet atmosferinin sağlanması
  • Teknolojik alt yapının etkili ve etkin kullanımın mümkün kılacak uygulamalara sahip olunması         
  • Veri doğruluğu, erişilebilirliği ve bütünlüğü ile veri güvenilirliğine odaklanılması
  • Kişileri acil durum prosedürleri hakkında bilgilendirmek için eğitimlerin ve tatbikatların düzenlenmesi         
  • Çalışanların sağlığının ve güvenliğinin korunması ve sürekli iyileştirilmesi                     
  • Bilgi sisteminin güvenlik politikalarına uyulması
  • İş devamlılığının ve afet toparlanma çözümlerinin etkin maliyetlerle gerçekleştirilmesi
  • Dahili ve harici denetimlerde ortaya çıkacak olan yanlış uygulamaların, eksikliklerin düzeltilmesi