Amaç-1 Hastanemizin kısa ve orta vadeli iş planlarının, hastane vizyonu ve misyonu doğrultusunda hazırlanması ve dönemsel ilerleme raporlarıyla izlenmesini sağlamak | - Çalışan Memnuniyetini ve Performansını Yükseltmek,
- Hastaya Mükemmel Hizmet Sunmak,
- Halk Sağlığını Korumak Geliştirmek,
- Sürekli Gelişimi Sağlamak,
- Optimum Mali Performans Sağlamak.
|
Amaç-2 Tadilat, ek inşaat ve ekipmanların tamamlanmasını sağlamak | - Gelen taleplerin karşılanabilmesi için, yatak sayısının arttırılması,
- Büyüme planlarının devreye alınması, hastanenin büyüme hedefi doğrultusunda gerekli izinlerin takip edilmesi,
- Ek bina için yasal izinlerin alınması,
- Projenin çizilmesi ve finansal boyutların hesaplanması,
- Yeni polikliniklerin açılması,
- Ameliyathanenin büyütülmesi,
- Teknolojik alt yapının arttırılması,
- Hastanenin iç ve dış görünümünün optimal düzeye çıkartılması; otopark alanının ihtiyaca göre revizyonu, fiziki koşulların iyileştirilmesi, hastane çevresinin temizliği, bakım ve peyzajının tamamlanması ve sürekliliğin sağlanması, bina cephesinin aydınlatılması, bina üzerindeki tabelaların düzenlenmesi, eklenmesi.
|
Amaç-3 Kurumsallaşmayı, profesyonelleşmeyi ve insan kaynakları yönetim sisteminin gelişmesini sağlamak | - Marka gücünün ve şirket değerinin arttırılması, sürdürülmesi,
- İnsan gücünün etkin ve verimli kullanılması, kalifiye insan kaynağı ihtiyacının zamanında karşılanması,
- Personel alımlarında ön eleme süreçlerinin özenle yapılması,
- Kadroların ve organizasyon şemasının ihtiyaca göre revizyonu ve düzenlenmesi,
- Akademik kadronun artırılması (kadın doğum, çocuk kardiyoloğu, kemik tümörü ameliyatı yapabilen ortopedi uzmanı gibi),
- Yeni branşlarda hizmet verilmesi (çocuk nörolojisi, psikiyatri, çocuk psikiyatrisi, romatoloji, perinataloji, endokronoloji, tüp bebek ünitesi).
|
Amaç-4 İnsan kaynakları yönetim sisteminin geliştirilmesini sağlamak | - Pazar ile uyumlu, dengeli maaş politikalarının düzenlenmesi
- Pozisyona dayalı kariyer planlarının/yollarının tanımlanması
- Performansa dayalı bir maaş yönetim sisteminin oluşturulması
|
Amaç-5 Öğrenim, eğitim ve gelişim fırsatlarının sunulmasını sağlamak | - Yeni teknolojilerin kullanılmasının teşvik edilmesi, eğitim verilmesi
- Kurum içi ve kurum dışı mesleki eğitim faaliyetlerinin teşvik edilmesi ve geliştirilmesi
- Sunulan hizmeti kapsayan oryantasyon eğitimlerinin sunulması, eğitim ihtiyaç analizinin ve performans yönetim sistemi ile tümleşik eğitim planlarının yapılması
- Bir yönetici gelişim programının şekillendirilmesi
|
Amaç-6 Ekip çalışmasına, etkin iletişime, güvenlik kültürü, etik kuralları ve sisteme bağlılığı vurgulayan bir şirket kültürünün şekillendirilmesini sağlamak | - Hedeflerin ve performansların çalışanlar ile paylaşılması
- İş, yetki ve sorumluluk delegasyonları konusunda dikkatli olunması
- “Çalışan Görüş ve Önerileri” ile çalışanların gelişim ve iyileştirme projeleri yaratmalarını teşvik edecek olan mekanizmaların kurulması
- Çalışanlar için, ücretsiz muayene, ücretsiz genel kontrol, ücretsiz ikramlar gibi, bağımsız promosyonların kullanılması
- “Açık Kapı” politikasının benimsenmesi ve iletişimi iyileştirme uygulamaları üzerinde çalışılması
- Yemek organizasyonları ile çalışanların etkileşiminin arttırılması
- Sosyal aktivite programlarının düzenlenmesi
- Çalışanların verimliliğini artıracak çalışmaların yapılması
- Çalışan memnuniyet oranlarının arttırılması, çalışan memnuniyeti anketlerinin yapılması.
|
Amaç-7 Kalite ve hasta güvenliği için öncelikli süreçlerin iyileştirilmesini sağlamak | - Uluslararası Hasta Güvenliği Hedeflerinin uygulanması
- Klinik dokümantasyonun iyileştirilmesi
- Etkin iletişimin iyileştirilmesi
- İlaç güvenliğinin güçlendirilmesi
- Hasta eğitim sürecinin geliştirilmesi (dal hemşireliği, doğum koçluğu)
- Yatak sayısının artırımı ile hasta yatış ve taburluk süreçlerinin iyileştirilmesi
|
Amaç-8 Gelirin arttırılmasına yönelik araştırmalara odaklanma ve faaliyetlerde bulunulmasını sağlamak | - Hasta sayısının artırılması ve iş akışlarının mükemmeliyeti
- Tehditlerin, fırsatların ve pazardaki rakiplerin yakından takip edilmesi
- Düzenli kurum (bankalar, fabrikalar, vakıflar, resmi daireler vs.) ziyaretleri ile ilişkilerin ve anlaşmaların iyileştirilmesi
- Hastaları yönlendiren ve sevk eden doktorlarla iyi ilişkilerin kurulması (aile hekimleri, kardiyologlar vs.)
- Hizmet aralığının genişletilmesi, yeni ve ileri teknoloji uygulamaları için bölgede "ilk" olmaya yönelik yatırımların yapılması
- Sağlık turizmi ve turizm sağlığı konularında çalışılması (otel ve uçak şirketleri ile hizmet paketlerinin koordine edilmesi, otel müşterileri için sözleşmelerin hazırlanması, yabancı kuruluşlar ve kurumlar ile doğrudan irtibat halinde bulunulması)
- Herhangi bir hizmet almadan ayrılan hastaların geri çağrılması ve bunların hizmetlerden istifade etmeleri için çözümlerin bulunması
- İtibarlı hizmet sağlayıcılar ile iş birliği yaparak markanın güçlendirilmesi; hastanın sistemde bir çözüm bulmasının temin edilmesi
- Pazarlama faaliyetlerinin geliştirilerek marka/fiyat dengesinin iyileştirilmesi
- Hastane içinde hizmet vermek için iyi tanınan grupların alınması
|
Amaç-9 Doktor kaynağının zenginleştirilmesi ve performansın iyileştirilmesini sağlamak | - Lisansta doktor kapasitesinin arttırılması
- Açık pozisyonların en kısa sürede kalifiye doktorlar ile doldurulması
- Doktora dayalı performans yönetiminin ve fiyatlandırma sisteminin uygulanması, paketin dışında SGK tarafından ödenen hizmetlerinin kullanımının optimize edilmesi
- Ziyaretçi doktor portföyünün genişletilmesi ve portföyün faaliyetinin iyileştirilmesi
- Konsültan doktor portföyünün genişletilmesi ve portföyün faaliyetinin iyileştirilmesi
|
Amaç-10 Gerçekçi, rekabet edebilir, stratejik fiyatlandırma yönetimini sağlamak | - TTB'nin geçerli fiyatlandırma politikası olarak kabul edilmesi ve uygulanması,
- SGK hastalarından %200’e kadar fiyat farkı alınması,
- Fiyatlandırma sistemindeki dinamik değişikliklerin gerçek hayatta yürütülmesi
|
Amaç-11 Kurumsal pazarlama ve halkla ilişkiler faaliyetleri ile en iyi konumlandırmanın, bilinirliğin ve tercih edilmenin sağlanması | - Basın ilanları, billboardlar, röportaj ve özel sağlık programları (tv, radyo vs.) desteği ile tanınabilirliğin arttırılması
- Diğer sağlık kuruluşları ile yakın iş birliği yürütülmesi
- Sanatsal aktivitelere destek verilmesi, sosyal projelere katkıda bulunabilmek amacı ile bölgesel bazda seçilmiş organizasyonlara destek verilmesi
- Kurumsal kimliğe uygun VIP katalogların, bilgi ve bölüm broşürlerinin yayınlanması
- Bilgi haberi ağırlıklı basın açıklamaları ile medyada aktif olunması
- Basın açıklamaları ve röportajlar vasıtasıyla önemli faaliyetlerin (başarı hikayeleri, yeni yatırımlar vs.) ilan edilmesi
- Stant alanları, fuarlarda, festivallerde veya okullarda, alışveriş merkezlerinde tarama ve tanıtım faaliyetleri
- Hedef kitleye zamanında tanıtım malzemelerinin dağıtılması
- TV, radyo, gazete ve dergi sponsorlukları ile hedef kitleye ulaşılması
- TV, radyo, gazete ve dergilere reklam verilmesi
- Web sitesi, sosyal medya, e-faaliyetler ve SMS faaliyetleri için düzenli uygulamaların bulunması
- Kamuya açık seminerler, göz taramaları, diyabet ölçümleri gibi etkinliklerin organize edilmesi
- Tıp uzmanları için etkinliklerin organize edilmesi (seminerler, konferanslar, akşam yemekleri)
- Yerel yetkililer ile sosyal sorumluluğumuzu gösteren sağlık programlarının geliştirilmesi
- Hizmet sağlama dışında uygulamalar ile gelir elde edilmesi; çocuk doğumları için oda dekorasyonu, foto/video çekimleri, kuaför hizmetleri düzenlenmesi
|
Amaç-12 Karlılığı arttırmak için uygulamaların geliştirilmesi, yüksek kar marjlı faaliyetlere odaklanılması, yüksek marjlı programların ve hizmetlerin geliştirilmesini sağlamak | - Kozmetik dermatoloji, check-up gibi hastaların kendilerinin ödemesini sağlayacak hizmetlerin geliştirilmesi
- Cerrahi programlarda üretkenliğin geliştirilmesi
- Yüksek marjlı ödeyicilerin (kendi cebinden ödeyen, özel sigortalı=özel hastalar) işlem hacimlerinin arttırılmasına yönelik çalışılması
- Aynı uzmanlık alanında aynı anda birden fazla doktorun çalışması halinde akademik/tercih edilen doktorun SGK kapsamından çıkarılması
- Zarar eden hizmetlerin sonlandırılması
- İnsan kaynakları harcamalarında optimizasyonun sağlanması (brüt ücret sisteminin uygulanması, doktor ödeme sisteminin kazan-kazan modeline uygun olarak revize edilmesi, doktor dışı personel için personel planı ve bütçeye paralel bir disiplinin oluşturulması)
- Sözleşmeli dış kaynaklı hizmet sağlayıcılar tarafından sunulan hizmetleri azamileştirmek için uygulamaların oluşturulması
- Sözleşmeli hizmet sağlayıcıların maliyetlerinin ve performanslarının kontrolü
- Muhasebe ve mali performansın korunması (düzenlemelere uygun faturalama, belgeleme ve raporlama sistemleri oluşturarak kesintilerden kaçınılması, işletme sermayesi optimizasyonunun sağlanması, amortisman sürelerinin/yöntemlerinin optimize edilmesi, borç/varlık dengesinin korunması, kısa/uzun vadeli borç dengesinin korunması, yatırımları, alımları ve varlık satışlarını tercih ederken vergi sonuçlarının dikkate alınması)
|
Amaç-13 Varlıkların etkinliğinin artışının sağlanması, sabit varlıkların etkinliğinin iyileştirilmesinin sağlanması | - Gayrimenkul, donanım ve sistem yatırım kararlarının bir fizibilite çalışması sonrasında yapılması
- Elektrik, su ve doğal gaz tüketimlerine yönelik enerji yönetimi, kontrolü ve tasarrufu araştırmalarının yapılması
- Donanımların ve sistemlerin planlandığı şekilde düzenli önleyici bakımlarının ve kalibrasyonlarının yaptırılması
- Kullanıcı eğitimlerinin sağlanması ve etkin ve doğru kullanım sağlanması
- Pek sık kullanılmayan değerli varlıkların başka hastanelerde kullanılması veya satılması
- Envanter etkinliğinin iyileştirilmesi
- Satın alımların rekabetçi ortamda en iyi fiyatlarla ve en iyi ödeme koşullarıyla gerçekleştirilmesi
- Toplam satın alımlar arasında konsinye envanter oranının arttırılması
- Düzenli son kullanım tarihi kontrolleri ile kayıpların asgariye indirilmesi
- Asgari stok düzeyini teşvik eden sistemlerin etkin kullanılması
- Kayıpları asgariye indirmek için kontrol mekanizmalarının geliştirilmesi
- Borç/alacak etkinliğinin arttırılması (faturalama sürecinin hızlandırılması, tahsilat sürecinin hızlandırılması, kurum faturalarının ödeme tarihlerinin takip edilmesi, tahsilat sürecinin optimize edilmesi)
|
Amaç-14 Organizasyon etkinliğinin iyileştirilmesi, kurumsal idare yapısının güçlendirilmesi, hizmet kalitesi ve hasta memnuniyetinin yükseltilmesi | - Adil, hesaplanabilir, şeffaf ve sorumlu bir sistem oluşturularak yatırım geri dönüş garantisinin sunulması
- Tüm organizasyonun misyonu, vizyonu, değerleri ve yeterlilikleri öğrenmesinin sağlanması
- Vizyonumuza ulaşmak için strateji ve bütçenin geliştirilmesi ve araştırılmasının desteklenmesi
- Stratejik ve mali performans tedbirlerinin ve denetimlerinin desteklenmesi
- İdari ve mali denetimlerin ve kurumun düzenlemelere uygunluğunun sağlanması
- Hissedarlar ve diğer yetkililer ile ilişkilerin ve iletişimlerin iyileştirilmesi
- Etkin, üretken ve koordineli çalışmayı mümkün kılan bir organizasyon şemasının oluşturulması
- Süreçleri standardize etmek ve hızlandırmak için politikaların, prosedürlerin ve formların geliştirilmesi
- Personelin güncel politikalara, prosedürlere, düzenlemelere ve formlara erişiminin mümkün kılınması
- Eğitim, dokümantasyon, dahili denetim ve gelişim faaliyetlerinin yürütülmesi
- "En İyi Uygulamaların" sistem genelinde yayılmasının mümkün kılınması
- En yüksek fayda/maliyet oranına sahip faaliyetlerin paylaşılması
- Sürekli iyileştirme sağlamak için hasta anketlerinin gerekli takiplerinin yapılması
- Memnuniyetin arttırılması amacıyla hastalarla beşeri ilişkilerin ve konforun artırılması
- Tarafsız ve ölçülebilir bölüm hedefleri belirleyerek "Hedefi olan Yönetim" prensibinin kurulması
- Performans karşılaştırmaları ile bölümler ve çalışanlar arasında rekabet atmosferinin sağlanması
- Teknolojik alt yapının etkili ve etkin kullanımın mümkün kılacak uygulamalara sahip olunması
- Veri doğruluğu, erişilebilirliği ve bütünlüğü ile veri güvenilirliğine odaklanılması
- Kişileri acil durum prosedürleri hakkında bilgilendirmek için eğitimlerin ve tatbikatların düzenlenmesi
- Çalışanların sağlığının ve güvenliğinin korunması ve sürekli iyileştirilmesi
- Bilgi sisteminin güvenlik politikalarına uyulması
- İş devamlılığının ve afet toparlanma çözümlerinin etkin maliyetlerle gerçekleştirilmesi
- Dahili ve harici denetimlerde ortaya çıkacak olan yanlış uygulamaların, eksikliklerin düzeltilmesi
|